Salgs- og leveringsbetingelser
Handelsbetingelser for Delux Skagen ApS
Generelle oplysninger:
Delux Skagen ApS
Sct. Laurentii Vej 60B
9990 Skagen
Tlf. +45 32 13 14 00
E-mail: kontakt@deluxskagen.dk
CVR: 43916009
1. Priser
Alle priser på deluxskagen.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Hvis der opstår åbenlyse prisfejl, og du rimeligvis burde have opdaget dette, og du køber varen til denne pris, vil vi foretage en konkret vurdering, om du var i god eller ond tro om prisfejlen. Hvis du vidste eller burde have vidst, at prisen på varen var fejlagtig, vil vi annullere din ordre og tilbageholde varen i medfør af aftalelovens § 32.
Vi tager forbehold for eventuelle tekst- og trykfejl, samt for udgåede produkter, udsolgte produkter og leverandørsvigt.
2. Aftaleindgåelse
Når du handler på www.deluxskagen.dk, bliver der indgået en bindende aftale, når du har lagt ordren. Du vil herefter modtage en ordrebekræftelse. Det anbefales, at du tjekker bekræftelsen, om den stemmer overens med din bestilling med hensyn til antal, varetype, pris o. lign. Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
Alle købsaftaler indgås på dansk.
3. Betaling
Delux Skagen ApS modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv 25% moms.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik, når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.
Delux Skagen ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
4. Levering, fragt og ekspeditionsgebyr
Leveringstiden for din ordre er 1-4 hverdage.
Hvis købet er større end 599kr. er der gratis fragt til pakkeboks. Ordrer under 599kr. pålægges et fragtgebyr på 39kr. Returfragt koster 39kr. hvis du bruger vores PostNord fragtlabel, som du finder på returportalen her.
Vi sender med Postnord.
Der er ingen skjulte ekspeditionsgebyr.
5. Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din vare.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail kontakt@deluxskagen.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Returneringsomkostninger afholder du selv, hvor returnering koster 39 kr. ved at bruge vores PostNord fragtlabel som du finder på returportalen her.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os besked. Bliver din ordre sendt retur til os, fordi du ikke har hentet den, afholder du de direkte udgifter i forbindelse med returforsendelsen, som trækkes fra det samlede beløb, der returneres til dig.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
6. Bytteregler
Vi ombytter ikke online. Ønsker du en anden størrelse eller farve, skal du returnere din ordre og lægge en ny ordre på webshoppen.
Såfremt du fysisk ønsker en vare ombyttet til noget vi har på lager i vores fysiske butik, er dette muligt ved fremvisning af faktura eller bon.
Da vores fysiske butik og webshop er to separate enheder, vil flere styles og/eller størrelser ikke nødvendigvis kunne findes på webshoppen og i vores fysiske butik. Det betyder også, at du kan være nødsaget til at ligge en ny ordre, hvis din ønskede vare kun er tilgængelig på webshoppen og ikke i butikken.
7. Returnering af varer og returnering ifm. reklamation
Returnering koster 39 kr. ved at bruge vores PostNord fragtlabel som du finder på returportalen her.
Men du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. Dog modtager vi ikke pakker sendt retur med DAO, da de bliver leveret i pakkeshop, som vi ikke har mulighed for at hente.
Du skal sende din ordre direkte retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os på mail til kontakt@deluxskagen.dk, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Ved anvendelse af forudbetalt returlabel skal du sørge for at få en kvittering på posthuset, som dokumentation for en evt. erstatning ved bortkomst af returforsendelsen. Vi anbefaler, at du sender din returpakke med Track and Trace, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, da der så vil være mulighed for at spore pakken. Du er ansvarlig for pakken indtil den er kvitteret som modtaget på vores adresse. Du bedes udfylde og vedlægge den returseddel, der fulgte med din ordre, når du sender varen retur. Har du mistet retursedlen kan du downloade en ny på siden returnering, som du finder link til nederst på hjemmesiden.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du har også mulighed for at returnere din pakke personligt i vores butik i Skagen, hvor samme krav om medbringelse af kvittering er gældende. Håndteringen af din returordre vil dog foregå på vores webshop lager og ikke i butikken.
8. Varens stand ved returnering
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Delux Skagen ApS at vurdere varens stand.
9. Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har betalt for varerne tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til:
Delux Skagen ApS
Sct. Laurentii Vej 60B
9990 Skagen
TLF: +45 32 13 14 00
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
10. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for fejl materiale og fabrikation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på kontakt@deluxskagen.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.
Reklamation på produkter købt i fysiske butikker foregår kun i butik. Du skal her medbringe produktet du ønsker at reklamere over samt kvittering for købet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Delux Skagen ApS
Sct. Laurentii Vej 60B
9990 Skagen
TLF: +45 32 13 14 00
E-mail: kontakt@deluxskagen.dk
Reklamationer modtages ikke uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.